MĚŘENÍ TLAKU V PNEUMATIKÁCH – TPMS (Tyre Pressure Monitoring System)tpms fitventily

Od 1. listopadu 2014 je v rámci EU povinnost vybavit nově registrovaná vozidla kontrolou tlaku v pneumatikách (TPMS). Toto nařízení má pomoci v bezpečnosti silničního provozu a zároveň má pomoci ke snížení spotřeby vozidel což má pozitivní dopad na ekologii.

 

V současnosti jsou dva typy měření tlaku v pneumatikách. Ten první, takzvaný nepřímý, je měřen pomocí elektronických asistentů, jako je ABS a ESP. Systém funguje na základě principu, že nahuštěná pneumatika má větší obvod než podhuštěná. Tento systém najdete např. u většiny vozů VW Group nebo BMW. Výhodou jsou nižší provozní náklady, nevýhodou pak nižší přesnost měření tlaku.

Druhý typ měření tlaku v pneumatikách je tzv. přímý. Měří se pomocí senzoru tlaku ve ventilku a je mnohem přesnější. Nevýhodou je ovšem vyšší pořizovací cena speciálních ventilků, které jsou nedílnou součástí.

ateqNaše společnost nabízí kompletní TPMS servis včetně diagnostiky.
Používáme kvalitní senzory pro měření tlaku (ALCAR by Schrader, Huf, Cub a VDO) a diagnostiku ATEQ VT56, která patří na špičku v oboru.
Můžeme Vám tak dodat a naprogramovat senzory tlaku na jakýkoliv automobil.

 

 

TPMS – proč se používá systém monitorování tlaku v pneumatikách a jeho výhody:

1) ZVÝŠENÍ BEZPEČNOSTI – při ztrátě tlaku v pneumatice systém upozorní řidiče a ten má tak více prostoru pro bezpečné zastavení vozidla
2) LEPŠÍ JÍZDNÍ VLASTNOSTI – pokud máte správně nahuštěné pneumatiky, výrazně se to projeví na jízdních vlastnostech automobilu
3) ÚSPORA – při optimálně nahuštěných pneumatikách se snižuje valivý odpor a snižuje se spotřeba paliva. Zároveň se také prodlužuje životnost pneumatik.
4) OCHRANA ŽIVOTNÍHO PROSTŘEDÍ – podhuštěné pneumatiky zapříčiňují zvýšení emisí CO2 o více ne 4 milióny tun ročně!