AUTOSERVIS A PNEUSERVIS PRAHA 5 – MOTOL

geometrie Měření a seřízení geometrie

Zajišťujeme měření a seřízení geometrie s německým laserovým zařízením KOCH, které se vyznačuje přesností měření a  spolehlivostí.
Nesprávně nastavená geometrie zhoršuje jízdní vlastnosti vozu a zásadně zkracuje životnost pneumatik.
Má vliv také na vyšší spotřebu paliva, jelikož se zvyšuje valivý odpor.

koch obrázek 1 koch obrázek 2

Proč dochází k rozhození geometrie kol?
Nejčastější příčinou bývá najetí na obrubník, průjezd nerovností ve vyšší rychlosti, projetí výmolu apod.
Rozhozená geometrie může být také po nehodě vozidla nebo po opravě zavěšení kol či řízení.

Jak zjistím, že mám rozhozenou geometrii?
Pokud Vaše vozidlo při jízdě táhne ke straně. Rozhozenou geometrii také poznáte díky nerovnoměrnému ojetí pneumatiky.
Špatná geometrie nemusí být však ihned znatelná. Doporučujeme preventivní kontrolu v našem autoservisu.

Kdy by se měla kontrolovat geometrie?
– ideálně alespoň jednou ročně preventivně
– pokud projede větší nerovností nebo do něčeho narazíte kolem
– když cítíte, že má vozidlo po puštění volantu tendenci táhnout ke straně
– při zjištění, že máte nerovnoměrně sjetý běhoun pneumatiky
– při nákupu nových pneu
– po opravě řídícího systému nebo zavěšení kol

Jak se geometrie seřizuje?
Při seřízení geometrie se nastavuje sbíhavost/rozbíhavost a odklon kola.
Sbíhavost/rozbíhavost:
Při sbíhavosti (menší vzdálenost kol vpředu než vzadu) je více opotřebovaný běhoun z vnější strany.
Při rozbíhavosti (větší vzdálenost kol vpředu než vzadu) se více opotřebuje vnitřní část běhounu.
Odklon kola:
Pokud se horní část kola odklání směrem ven (kladná hodnota odklonu), více se sjíždí vnější část běhounu pneumatiky.
Pokud se horní část kola stáčí směrem dovnitř (záporná hodnota odklonu), opotřebuje se rychleji vnitřní část pneumatiky.
Správně nastavený odklon zajišťuje optimální kontakt pneumatiky s vozovkou a zvyšuje tak bezpečnost jízdy.